• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

waypoetic

Banned
Firar man ens det här?

En liten skara glada irländare gör det här i Göteborg och i Stockholm vet jag. Sen finns det ju tillhörande svenskar som lyssnar på Flogging Molly och sånt som så gärna vill vara en i gänget och klär upp/ut sig dom med.

St_Patricks_Day_in_Stockholm8.jpg
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Paddy's day är en enormt irriterande/vidrig helg här på Irland. Massa dregg som ligger på gatorna i 72 timmar o skriker.
 

Terra

Member
Ja säg det. :/
MISÄR.

Fast jag gillar mitt jobb, vet inte varför jag klagar. :(

Samma här. Gillar också jobbet, så det är inte det jag klagar på :).

Det beror nog snarare på att jag var ute alldeles för sent igår, så hela dagen har spenderats i soffan med ryggläge...redan nånstans där vet man att det kommer vara lite tungt när klockan ringer tidigt imorron.
 

Forsete

Member
Jag brukar klara måndagar ganska bra, däremot onsdagar och torsdagar är sega av någon anledning.

Nowadays börjar jag kl 7, vilket är nice. Men om två veckor är det 6 som gäller. Då är man fan helt förstörd.
 

Bri

Member
Jobb som ni gillar?

Får man fråga vad för jobb/inom vilken bransch då?
Har nog aldrig haft ett jobb som jag gillat.
 

Forsete

Member
Jobb som ni gillar?

Får man fråga vad för jobb/inom vilken bransch då?
Har nog aldrig haft ett jobb som jag gillat.

Mek-möntor/tekniker/IT-chef typ. :p Jobbar för ett mindre företag som är underleverantör till ett betydligt större. Så vi har lite flexibla roller, vilket är roligt.
 
Dels analytiker dels systemutvecklare. Inte speciellt glammigt men kul har man väl. :)

Ah okej.

Själv är jag student med konstant morgonångest varje dag jag måste gå upp innan 12. Fick samtal från chefen i fredags att jag är välkommen tillbaka till det sommarjobb jag haft under tre somrar däremot. Ska börja lite smått på fredag med att packa ur containrar och grejer.
 

jorma

is now taking requests
Ah okej.

Själv är jag student med konstant morgonångest varje dag jag måste gå upp innan 12. Fick samtal från chefen i fredags att jag är välkommen tillbaka till det sommarjobb jag haft under tre somrar däremot. Ska börja lite smått på fredag med att packa ur containrar och grejer.

Sommarjobba mitt i en snöstorm. #Sverige2013
 

zon

Member
Museiassistent här, djävligt roligt för det mesta måste jag säga. Och man får träffa så många människor, både besökare och diverse människor med kopplingar till kulturarbete.

Har någon beställt en snöstorm?

shaddap

Fick gå till jobbet i den skiten idag.
 
Sitter med en jäkla inlämningsuppgift angående Sveriges pendlande mellan offentlig sjukvård och privat sjukvård. Sista frågan är att man ska komma med egna åsikter baserat på bland annat det man läst. Synd bara att jag inte är tillräckligt kunnig inom ämnet för att lägga fram några bra argument och lösningsförslag. Bajs.
 

Forsete

Member
Du är alldeles för glad för snö.

Nej jag är lika trött på det som er. Men vi får helt enkelt acceptera konsekvenserna av att vi bor på samma breddgrad som Sibirian, Alaska och andra exklusiva territorier.

cQPIm.gif


Post nummer 1000 blir det här. Första forumet på över 5 år jag kommit upp i den siffran. Känn er stolta gaffers.

Grattis, antar jag? :p
Jisses, hade ingen aning om min postcount. Men åas är jag en veteran. *näsan i vädret* Dock endast 2.8 ppd, lite mesigt.
 

zon

Member
Nej jag är lika trött på det som er. Men vi får helt enkelt acceptera konsekvenserna av att vi bor på samma breddgrad som Sibirian, Alaska och andra exklusiva territorier.

cQPIm.gif




Grattis, antar jag? :p
Jisses, hade ingen aning om min postcount. Men åas är jag en veteran. *näsan i vädret* Dock endast 2.8 ppd, lite mesigt.

Mjo. Priset man får betala för att bo på världens bästa plats, det vill säga Skåne.

;)
 
Nej jag är lika trött på det som er. Men vi får helt enkelt acceptera konsekvenserna av att vi bor på samma breddgrad som Sibirian, Alaska och andra exklusiva territorier.


Grattis, antar jag? :p
Jisses, hade ingen aning om min postcount. Men åas är jag en veteran. *näsan i vädret* Dock endast 2.8 ppd, lite mesigt.

Strafer rockar 13 ppd, snacka utklassning där.
 

jorma

is now taking requests
Sitter med en jäkla inlämningsuppgift angående Sveriges pendlande mellan offentlig sjukvård och privat sjukvård. Sista frågan är att man ska komma med egna åsikter baserat på bland annat det man läst. Synd bara att jag inte är tillräckligt kunnig inom ämnet för att lägga fram några bra argument och lösningsförslag. Bajs.

Läs Maciej Zarimbas artiklar på dn.se. Problem solved.
 

Bri

Member
Ska kugga en tenta om politik på kvällen. Sen kolla på Zlatan-cam i 90 minuter. Sen kolla dokumentären om Palme. Sen har det väl hunnit bli måndag.
 

Servbot24

Banned
So my gf speaks a bit of Swedish and I'm gonna try to surprise her by learning a bit
Any recommended podcasts for learning? I've found a couple but they aren't that great.
 

waypoetic

Banned
So my gf speaks a bit of Swedish and I'm gonna try to surprise her by learning a bit
Any recommended podcasts for learning? I've found a couple but they aren't that great.

I could recommend you a good podcast, in about two weeks...

Until then! Nope, I don't know of any good ones.
 
Top Bottom