• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

zon

Member
Själv har jag haft magsmärtor sen fredagen. Ungefär som att jag inte har ätit någonting på jättelänge, trots att jag äter lika mycket som vanligt. Såklart ska det hända när jag väl är ledig...
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Får jag filma?

Har alltid velat ladda upp något på bestgore.

Well... jag har inget svärd så jag hade planerat att utföra det med en dammvippa, nu när jag tänker efter kommer det bli en lång och utdragen process.
 

Forsete

Member
Well... jag har inget svärd så jag hade planerat att utföra det med en dammvippa, nu när jag tänker efter kommer det bli en lång och utdragen process.

Du får låna min k98 bajonett, if you really want. :>

Nä, klart du ska överleva bro. Lidandet är snart över.. kanske efter nästa helg. :/
Det positiva är att snön inte blir långvarig, det töar bort så fort solen visar sig.
 
48rCLiX.jpg
 

Forsete

Member
Meh, välj en riktig kung istället. En som hade lite makt och vågade leva som en kung.

Erik XIV!

"Hey bros, you like my dope ass armour?"
Erik_XIV_%281533-1577%29_Domenicus_Verwildt.jpg
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Det är Regalkäppen Wasa. Ett år av svensk engineering right there. Var dessutom grunddesignen till första Volvo-bilen.

Jag googlade det där. Nu skäms jag. Handing in my swede-card ™
 

Forsete

Member
På tal om Skåne, vad tror ni om nya SAAB/NEVS?

In 2014, NEVS plans to introduce its first electric vehicle based on Saab 9-3 technologies and a new technology electric powertrain.

Jag tror inte tiden är riktigt inne för elbilen.

Långa uppladdningstider
Dyra batterier
Batteriernas livslängd

Hoppas jag har fel och nya SAAB får en glorious framtid, men just nu är jag lite pessimistisk.
Synd att get gick som det gjorde med SAAB, för ett tag var det något unikt. Volvo känns mest som jag-vill-egentligen-vara-ett-tyskt-bilmärke. :/
 
Elbilar skulle kunna fungera i tätorter men avstånden är på tok för långa i stora delar av landet. Mitt förtroende för Saab är lågt, men det är väl bra att de prövar något nytt. Om ett företag går med förlust i 15-20 år är det nog bättre att bara lägga ner verksamheten.
 

Forsete

Member
Ja de kanske fungerar i några av våra fina metropoler. En sak som jag glömde nämna, svenska vintrar kan inte vara allt för bra för elbilar heller.

In other news : Sommartid är en värdelös uppfinning. Den där timmen för fan mycket för att man ska bli på dåligt humör. :'(
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Sommartid äger ffs... mer sol, varför skulle man inte vilja ha mer sol?
 
Top Bottom