• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

zon

Member
Hur länge kan en Diskdefragmentering hålla på egentligen? Startade klockan 15 och är fortfarande inte klar.

:(

Använd aldrig operativsystemets egna diskfragmentering. Använd program som O&O Defrag istället. Istället för 18 timmar så kanske det tar 4-5.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Eller så fyller man bara inte sin 2TB hdd till 99% som en jävla galning och ser till att defragga med jämna mellanrum :p
 
ni är då för jävla trevliga.

Frågar om hjälp och så blir man kastad i ansitkett.

image.php


Välkom to Sverige, bitch!

image.php




SweGAF har nästan alltid perfekta avatarer.
 
Är det någon här som är bra på datorer? Ska köpa ny bärbar dator snart. Har kollat på lite modeller runt 5000-kronor och har hittat en del hyffsade. Vad är viktigast? Jag ska göra en medie-dator; den ska klara av att ha en hel del öppet samtidigt, och även kunna videoredigera.

Vad skulle ni välja på mellan 8GB ram + i5 processor eller 6GB ram + i7 processor? Sorry om frågorna är amatörmässiga.
 

Knugen

Member
Har precis kommit hem från min vägledningsutbildning på arbetsförmedlingen och
vi gick igenom hur man skriver ett CV vilket kändes väldigt nödvändigt eftersom
jag har sökt jobb i snart fyra månader.

Så jag visade mitt CV efter föreläsningen och föreläsaren sa att det var nästan perfekt
förutom att datumen kunde stå till vänster istället för höger sidan på pappret
men det var egentligen inte nödvändigt.

Fan jag kunde ju ha spenderat dagen att masturbera istället och det hade haft större nytta.
 

Forsete

Member
Fy fan, fick ångest bara av att läsa vad du skrev Knugen. :/

Hoppas jag slipper se insidan av en arbetsförmedlning i framtiden.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Har precis kommit hem från min vägledningsutbildning på arbetsförmedlingen och
vi gick igenom hur man skriver ett CV vilket kändes väldigt nödvändigt eftersom
jag har sökt jobb i snart fyra månader.

Så jag visade mitt CV efter föreläsningen och föreläsaren sa att det var nästan perfekt
förutom att datumen kunde stå till vänster istället för höger sidan på pappret
men det var egentligen inte nödvändigt.

Fan jag kunde ju ha spenderat dagen att masturbera istället och det hade haft större nytta.
Kom ihåg att använda vänstern istället för bättre prestanda.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Blir hellre hemlös än att sätt fot i arbetsförmedligen, en mer själsdränerande aktivitet hittar man in i Norden. Fan vad arg ja blir... massa motivationslösa muppar med egna jobb som ska "hjälpa" arbetssökande.

"Hej jag är utbildad ingenjör"
"Ok... vad sägs om McDonalds i Kiruna?"

Hittar inte på btw, någon föreslog det där till mig, trodde knappt mina öron.
 

Knugen

Member
Det positiva är att jag är ledig resten av veckan och den är så kallade "utbildningen" är bara 2 dagar i veckan annars och varar bara i 3 h per dag.

Jag får ta ut min frustration på styrketräningen och pumpa sönder.
 
Tjejen på elgiganten var riktigt trevlig också! Dock spöade Media Markt Elgiganten när det kom till kritan. Jag berättade vad Elgiganten hade och vad det kostade; då drog killen på Media Markt fram den här dator och gav 1000 kronor rabatt. Riktigt grymt.
 

KAOz

Short bus special
Page 3.

Igen.

Guys you're slippin', you're fallin', you can't get up... Get those bags up off your feet so you can tear shit up.

Vackert väder här idag. Sol, än så länge 20 grader. Blir förhoppningsvis bättre under dagen. Like bra att fånga lite sol innan man börjar jobba.

Så, frågetajm! Hur ser allas semester ut iår då?
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Page 3.

Igen.

Guys you're slippin', you're fallin', you can't get up... Get those bags up off your feet so you can tear shit up.

Vackert väder här idag. Sol, än så länge 20 grader. Blir förhoppningsvis bättre under dagen. Like bra att fånga lite sol innan man börjar jobba.

Så, frågetajm! Hur ser allas semester ut iår då?


Fyfan!

Semester i juli. Som det ser it nu, flyga ner till Geneve, plocka upp en kompis föräldrars bil, sen bila ner till Antibes via Rhone med en tjejkompis och en eller ett par andra kompisar. Sen chill ett par veckor. Efter det blir det väl låsa in sig ute på landet i skärgården och slicka de ekonomiska såren.
Själv?
 

Groof

Junior Member
Page 3.

Igen.

Guys you're slippin', you're fallin', you can't get up... Get those bags up off your feet so you can tear shit up.

Vackert väder här idag. Sol, än så länge 20 grader. Blir förhoppningsvis bättre under dagen. Like bra att fånga lite sol innan man börjar jobba.

Så, frågetajm! Hur ser allas semester ut iår då?

Tjejen kommer på besök till sverige i en vecka nästa fredag. Efter det är det leta kneg.
 

KAOz

Short bus special
Fyfan!

Semester i juli. Som det ser it nu, flyga ner till Geneve, plocka upp en kompis föräldrars bil, sen bila ner till Antibes via Rhone med en tjejkompis och en eller ett par andra kompisar. Sen chill ett par veckor. Efter det blir det väl låsa in sig ute på landet i skärgården och slicka de ekonomiska såren.
Själv?

Låter lagom sweet. Juli är perfekt också. 4 veckor, eller mer tillochmed?

Jag har blivit tvungen att lägga om min semster lite. Har bara tagit en vecka i Juli än så länge. Har blivit promotad lite grann, så jag leder de nya grupperna på jobbet och det klaschar lite. Men, ska nog hjälpa en kompis att bygga på hans sommarstuga.
Men som tur är, så brown-nosar man en hel del vilket har slutat i att cheferna har sagt "Säg bara till när du vill ha lite extra ledigt under sommaren så lägger vi in det åt dig."

Groof, varifrån är tjejen?
 

Groof

Junior Member
Men som tur är, så brown-nosar man en hel del vilket har slutat i att cheferna har sagt "Säg bara till när du vill ha lite extra ledigt under sommaren så lägger vi in det åt dig."
mm that's some good shit. ibland lönar det sig asså

Groof, varifrån är tjejen?
Sydkorea men studerar just nu i Irland. förhoppningsvis hittar man nåt arbete så man kan dra en resa dit också!
 
Min eventuella semester kommer nog bestå av att jag reser ner till Makedonien någon vecka förövrigt.

EDIT: Synd att Peace & Love konka btw.
 
Största festivalen i Sverige med ca 50 000 besökare 2011. Ärligt så tror jag att dom bara vara jäkligt klantiga och utöka för fort. Från 25k pers 2008 med Sex Pistols som headliner till över 40k 2009 med Mötley Crue som headliner. Och sen direkt till Jay-z 2010, ohållbart som fan.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Verkar som att jag drar på torsdag, jag ska färdigställa ett testamente där mitt steam-konto lottas ut bland Swe-GAF ifall mina farhågor av att bli uppäten av ett godtyckligt rovdjur går blir verklighet ( åldersgräns 21 år... ).
 

strafer

member
Verkar som att jag drar på torsdag, jag ska färdigställa ett testamente där mitt steam-konto lottas ut bland Swe-GAF ifall mina farhågor av att bli uppäten av ett godtyckligt rovdjur går blir verklighet ( åldersgräns 21 år... ).

olsn3jG.jpg
 
Top Bottom