• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
The only bad thing about Sweden is probably Scania :p

Scania_R480_Highline.JPG
Why? :p

Verkar som att jag drar på torsdag, jag ska färdigställa ett testamente där mitt steam-konto lottas ut bland Swe-GAF ifall mina farhågor av att bli uppäten av ett godtyckligt rovdjur går blir verklighet ( åldersgräns 21 år... ).

Du och jag har ju alltid varit bros. Dont forget me, bro! ;)

Lycka till, god speed, och allt vad man säger.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Verkar som att jag drar på torsdag, jag ska färdigställa ett testamente där mitt steam-konto lottas ut bland Swe-GAF ifall mina farhågor av att bli uppäten av ett godtyckligt rovdjur går blir verklighet ( åldersgräns 21 år... ).

Fan så kul, grattis!
 

Groof

Junior Member
Verkar som att jag drar på torsdag, jag ska färdigställa ett testamente där mitt steam-konto lottas ut bland Swe-GAF ifall mina farhågor av att bli uppäten av ett godtyckligt rovdjur går blir verklighet ( åldersgräns 21 år... ).

Glöm inte pipan hemma. Grymt nice!
 

Kenka

Member
Why? :p


Lycka till, god speed, och allt vad man säger.
I spent one year in Stockholm as part of an exchange and, there, Fuck Scania was as trendy as Fuck Djurgarden. Ironically, my Gaffer mate on place, Yazan, was from Malmö :p

Corky, do well. I hope you fare optimally in Zuid Afrika.
 

KAOz

Short bus special
Verkar som att jag drar på torsdag, jag ska färdigställa ett testamente där mitt steam-konto lottas ut bland Swe-GAF ifall mina farhågor av att bli uppäten av ett godtyckligt rovdjur går blir verklighet ( åldersgräns 21 år... ).

Då behöver du inte hänga här längre. Kan du gå och skapa jävla Sydafrika-GAF istället!



... :,(.... Corky.... lämna mig inte.... jag.... jag kan inte....
 

zon

Member
I spent one year in Stockholm as part of an exchange and, there, Fuck Scania was as trendy as Fuck Djurgarden. Ironically, my Gaffer mate on place, Yazan, was from Malmö :p

Corky, do well. I hope you fare optimally in Zuid Afrika.

We Scanians say the same about Stockholm.

Do you know why people from Stockholm and sperm are similar?

There's a lot of them but few turn into proper people
 

jorma

is now taking requests
I spent one year in Stockholm as part of an exchange and, there, Fuck Scania was as trendy as Fuck Djurgarden. Ironically, my Gaffer mate on place, Yazan, was from Malmö :p

Corky, do well. I hope you fare optimally in Zuid Afrika.

"Fuck Djurgården" is NOT fucking trendy in Stockholm. You are thinking about Solna, a completely different place where the sun never shines.
 
Are you expected to tip at restaurants, bars and cab drivers in Sweden?

Nope, not really. Sometimes I tip at a restaurant and if I'm drunk I'll tip the cabdriver for putting up with me, but by no means is it necessary. I don't think I'll ever tipped a bartender though.

Och herregud grabbs, chilla för fan. Som Bob Marley sa Don't worry, be happy.

Vet att det inte är Bob Marley
 
Are you expected to tip at restaurants, bars and cab drivers in Sweden?
I had a $30 omelet for dinner together with a €8.50 beer. With prices like that you don't want to tip more than loose change. If the service is exceptionally good then I give a slightly higher tip.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Påväg till Landvetter, vet inte varför jag åker... inget slår Sverige liksom :/
 

Ledsen

Member
Hi Sweden. I just saw Äkta Människor and I love it (I even started a thread about it), so thank you for the cool show! How popular is it in your part of the continent?

It got a bit of attention and I think quite a few people watched it. Haven't heard anyone talk about it since it aired though. It was a great idea but the "free hubot" thing got a bit silly.
 
Hi Sweden. I just saw Äkta Människor and I love it (I even started a thread about it), so thank you for the cool show! How popular is it in your part of the continent?

I've never seen it, though when I was doing a report on free will the show was brought up as an example in one of my sources. The questions were debating whether humans are actually programmed robots and if there even is such a thing as free will. I'd like to watch the show some day but I don't know where to find it.

As far as I know it wasn't too popular. Nobody I know has seen it.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Säg vad ni vill om fördomarna om att det Svenska folket är "lugna, skygga och konflikträdda", hellre det än att någon skriker på mig att jag ska knuffa ner den frimärkstunga tanten framför mig i incheckningskön.

We're not in Ka(rlstad)nsas anymore, som jänkarna säger...
 

Ledsen

Member
Säg vad ni vill om fördomarna om att det Svenska folket är "lugna, skygga och konflikträdda", hellre det än att någon skriker på mig att jag ska knuffa ner den frimärkstunga tanten framför mig i incheckningskön.

We're not in Ka(rlstad)nsas anymore, som jänkarna säger...

...och Corky hördes aldrig av igen.
 
Fyfan vad malplacerad jag känner mig ibland. Var på en improviserad fest i huset där jag bor, jag var den enda svensken bland ett gäng spanjorer och folk från diverse balkanländer. Har skola tidigt imorgon så drack inget heller, svensk skygghet i sitt esse?
 

strafer

member
Mjorå, den funkar också.

Men to get real ett moment.

Gick förbi 10 tjejer på väg hem från stan och hade exakt samma parfymlukt.

da fuq?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Stackars folk i Sydafrika som kallar 10-15 grader för "iskall vinterväder"...

Borde få erfara lite -20 C standardvinter hos oss sen får de se ;|

Also jag kan bättre engelska än invånarna här, förstår mig knappt på folk med tanke på deras grova engelska >_<

Såg "Monkey Gland flavored bbq chips", vågade inte köpa. Fanns struts och antilop-beef jerky också...
 

Forsete

Member
Stackars folk i Sydafrika som kallar 10-15 grader för "iskall vinterväder"...

Borde få erfara lite -20 C standardvinter hos oss sen får de se ;|

Also jag kan bättre engelska än invånarna här, förstår mig knappt på folk med tanke på deras grova engelska >_<

Såg "Monkey Gland flavored bbq chips", vågade inte köpa. Fanns struts och antilop-beef jerky också...

Stuts beefjerky? KÖP! Report back! Vid succee exportera så startar vi Forsete och Corkys Sydafrikanska delikatessbutik.
 
Top Bottom