• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

BrazilGAF |OT| of Samba, Carnaval... and letting GAF have a sample of it all!

Is it true that Brazilian friends of opposite sex will sometimes hold hands when being together ? I'm talking about two people who are sexually attracted to the other's gender and who are in a strictly platonic relationship.
 

vdlow

Member
Is it true that Brazilian friends of opposite sex will sometimes hold hands when being together ? I'm talking about two people who are sexually attracted to the other's gender and who are in a strictly platonic relationship.

I see girls, mostly 12~16 years old girls, holding hands with their friends of the same gender. Holding hands with guys which are not their boyfriends is something that I think I've never seen.
 

Brazil

Living in the shadow of Amaz
Is it true that Brazilian friends of opposite sex will sometimes hold hands when being together ? I'm talking about two people who are sexually attracted to the other's gender and who are in a strictly platonic relationship.

Someone's feeding you some.
 
Is it true that Brazilian friends of opposite sex will sometimes hold hands when being together ? I'm talking about two people who are sexually attracted to the other's gender and who are in a strictly platonic relationship.

200x200px-ZC-71edb5be_black-guy-laughing-on-boat-gif.gif

Better watch out, being quite honest.
 

mantidor

Member
Is it true that Brazilian friends of opposite sex will sometimes hold hands when being together ? I'm talking about two people who are sexually attracted to the other's gender and who are in a strictly platonic relationship.

Not even gay guys would do this with their female friends.

My experience is limited to Rio, but I'm told that overall is the most relaxed place about PDAs, strangers will hug you to say hello, friends will get really close to each other. Only actual couples hold hands.
 

Unai

Member
So, have you guys bought any amiibo?

I want at least the Link one, but it's out of stock at bigboygames. Where else can I look besides mercado livre?
 

Tiu Neo

Member
I got some. Link, Kirby, Mario, DK. I also have one Cap. Falcon on the mail, probably will arrive today.

Wish I could get the Fire Emblem ones, Shulk and Ness :(
 

Tiu Neo

Member
Where did you buy them?

Vários lugares. Paguei caro a maioria, mas era isso ou importar, e com minha sorte com importação...

Ah, adicione Samus e Fox na lista, tinha esquecido deles...


Falcon, Fox e DK peguei da Bigboy, Link numa promoção da CDRStation (que normalmente mete muito a faca), e o resto na Shopb, que me deu uma puta dor de cabeça e não consigo recomendar, sinceramente.
 

KarasuEXE

Member
Caramba, comprei recentemente um 3DS XL e tava difícil achar Professor Layton and the Miracle Mask. Até usado foi meio complicado de achar. Mas então, onde vocês costumam comprar seus jogos de 3DS?
 

LuuKyK

Member
Caramba, comprei recentemente um 3DS XL e tava difícil achar Professor Layton and the Miracle Mask. Até usado foi meio complicado de achar. Mas então, onde vocês costumam comprar seus jogos de 3DS?

Numa loja chamada e-shop. :p

Falando sério, raramento compro mídia física mas quando compro é em alguma loja dessas grandes mesmo, ou na BigBoy.
 

Unai

Member
A maioria dos meus jogos também é no eShop, mas comprados antes dessa porcaria que fizeram com os cartões aí. Caí na bobeira de associar a minha conta brasileira no 3DS, e agora não tem mais como mudar para o Canada para continuar comprando no cartão.

Tem uma série de games que eu ainda quero comprar:

- Bravely Default;
- Final Fantasy Curtain Call;

E daqui a pouco:
- Monster Hunter 4;
- Zelda MM;
- Devil Survivor 2.
 

LuuKyK

Member
A maioria dos meus jogos também é no eShop, mas comprados antes dessa porcaria que fizeram com os cartões aí. Caí na bobeira de associar a minha conta brasileira no 3DS, e agora não tem mais como mudar para o Canada para continuar comprando no cartão.

Tem uma série de games que eu ainda quero comprar:

- Bravely Default;
- Final Fantasy Curtain Call;

E daqui a pouco:
- Monster Hunter 4;
- Zelda MM;
- Devil Survivor 2.

Curtain Call é muito bom.
 

Kansoku

Member
Caramba, comprei recentemente um 3DS XL e tava difícil achar Professor Layton and the Miracle Mask. Até usado foi meio complicado de achar. Mas então, onde vocês costumam comprar seus jogos de 3DS?

Dos meus físicos, 4 foram comprados nos EUA junto com meu 3DS (minha tia trouxe tudo pra mim). Os outro dois foram pela eStarland. Dei sorte de que ambos não tive que pagar imposto mas demoraram um mês pra chegar (chegaram em uma semana no Brasil, e ficaram na alfandega por seculos)
 
Comprei praticamente todos os jogos de 3DS que tenho na época que o dólar ainda era razoável na eStarland, salvo algumas exceções quando achava bons preços em shoptimes e americanas da vida.

Meu cartão de memória ainda é um SD ferrado que veio no lançamento lol. Mas estou cada vez mais pensando em pular pro digital. Só me ferrei um pouco nessa história porque fui imbecil e botei minha conta nos EUA, ai tenho que ficar comprando cartão pra usar o eShop.

A verdade é que eu não dou o pulo pra digital porque ainda tenho receios quanto ao sistema de conta da Nintendo. Então, só pego digital as coisas que só saem digitais.
 

Ezalc

Member
A maioria dos meus jogos também é no eShop, mas comprados antes dessa porcaria que fizeram com os cartões aí. Caí na bobeira de associar a minha conta brasileira no 3DS, e agora não tem mais como mudar para o Canada para continuar comprando no cartão.

Tem uma série de games que eu ainda quero comprar:

- Bravely Default;
- Final Fantasy Curtain Call;

E daqui a pouco:
- Monster Hunter 4;
- Zelda MM;
- Devil Survivor 2.

Bravely Default is fantastic as well.
 

mantidor

Member
So are there any Homeworld fans here? I need the collectors edition of the remaster, but it's sold out everywhere except amazon uk, where it costs 99... pounds. This means 400 reais, so how much would it cost me to import this? An arm? A leg? (A kidney? D:) this kind of edtions what kind of taxes recieve in Brazil?
 

DD

Member
So are there any Homeworld fans here? I need the collectors edition of the remaster, but it's sold out everywhere except amazon uk, where it costs 99... pounds. This means 400 reais, so how much would it cost me to import this? An arm? A leg? (A kidney? D:) this kind of edtions what kind of taxes recieve in Brazil?

Probably just an arm and a leg.
 
So are there any Homeworld fans here? I need the collectors edition of the remaster, but it's sold out everywhere except amazon uk, where it costs 99... pounds. This means 400 reais, so how much would it cost me to import this? An arm? A leg? (A kidney? D:) this kind of edtions what kind of taxes recieve in Brazil?

Most likely flat 60%.
 

maouvin

Member
So are there any Homeworld fans here? I need the collectors edition of the remaster, but it's sold out everywhere except amazon uk, where it costs 99... pounds. This means 400 reais, so how much would it cost me to import this? An arm? A leg? (A kidney? D:) this kind of edtions what kind of taxes recieve in Brazil?

They'll probably charge you the usual 100% extra from import fees deposit.
At least Amazon US would do that, it's been long since I bought something from Amazon UK.

But if they don't charge it beforehand, you'll need to pay (if charged, of course) ye ole 60% on import fees + ICMS + 12 pilas dos Correios.
 

Tiu Neo

Member
So are there any Homeworld fans here? I need the collectors edition of the remaster, but it's sold out everywhere except amazon uk, where it costs 99... pounds. This means 400 reais, so how much would it cost me to import this? An arm? A leg? (A kidney? D:) this kind of edtions what kind of taxes recieve in Brazil?

(Price + Shipping) * 1.6

Sometimes less, sometimes more, but that's the basic formula.
 

mantidor

Member
D:

I think I'll just eventually import it to my parents house in Colombia and ask some friend to bring it here. Thanks for your answers!
 

Tiu Neo

Member
Como alguem que jogou Monica no Castelo do Dragão até fazer calos, essa história do novo Wonder Boy ser um reskin de outro jogo é absolutamente hilaria xD

Siiiiim! Vou jogar de qualquer jeito, tava esperando adoidado por isso.

Melhor ainda se tiver como modar o jogo e trocar por sprites da Mônica :p

Ah, tinha dito que ia postar uma foto aqui, mas nunca tive paciência para tirar, então...

http://www.kotaku.com.br/global-game-jam-2015-menos-reality-show-e-mais-dragon-ball-z/

Eu sou o cara com camisa do Everlast do lado do Shang Tsung sensual. Olha mãe, tô famoso.
 

Brazil

Living in the shadow of Amaz
Meu irmão não passou na Fuvest.

Malditos vestibulares, cara. O moleque se esforçou pra caramba o ano inteiro :/

Sistema desgraçado.
 

Vic_Bast

Member
Meu irmão não passou na Fuvest.

Malditos vestibulares, cara. O moleque se esforçou pra caramba o ano inteiro :/

Sistema desgraçado.
Nem me fale cara. Ralei 2 anos pra entrar na Federal do Rio e quando entrei no curso não gostei e larguei depois de 2 períodos.

É estupidamente cansativo.
 

Kansoku

Member
Enem não melhorou o negócio?
#velho
#nãotinhanomeutempo

O problema maior é o SISU.

Eu fiz vestibular a dois anos. Foi o ultimo ano da federal com uma segunda prova. Como primeira etapa, o ENEM é ok. Você tem uma prova que vai "avaliar" os conhecimentos gerais do aluno, e ai na segunda prova você pode fazer ela mais especifica. No meu caso (Ciência da Computação), a segunda prova foi só matemática e física (e BEM mais pesada).

O problema, é que o SISU elimina isso. Nele TODO o Brasil está concorrendo (ou melhor, pode concorrer) à mesma vaga que você. E como só usa a noto do ENEM, isso da MUITO problema. Um cara do Acre que é ótimo em tudo menos matemática pode concorrer a uma vaga na USP pro curso de Matemática. Ele pode tirar uma nota maior que você e roubar sua vaga. Tem peso nas disciplinas do ENEM, mas ainda há uma probabilidade grande disso acontecer. E se você acrescentar o fato que a correção do ENEM não é la das melhores...
 
Top Bottom